21. helmikuuta 2011

P*skarteluhaaste #78

Olen tässä seuraillut jonkin aikaa muutamaa eri sivustoa, jonne putkahtelee aina silloin tällöin (viikon välein?) uusia askarteluhaasteita. Nyt sitten rohkaistuneena päätin osallistua tämän viikon P*skarteluhaasteeseen, jossa aiheena oli itsetehdyt koristeet.

Kortiksi valikoitui tänä vuonna ystävänpäiväksi tekemäni punasävyinen kortti, jossa itsetehdyn koristeen virkaa toimitti puna-valkosävyinen ruusu. Ja uskoisin etten ole ainoa, jonka tämän haasteen vaatimuksen täyttävä koriste on kukka. Jotenkin ne vain nuo kukkaset sopivat niin kauniilla tapaa eri kortteihin ja niitä on myös kiva itse väkerrellä vaikkapa iltaisin telkkaria katsellessa.

Kortti nro 1/2011


Tässä vielä lähikuva tuosta ruususta. 



Ruusun olen tehnyt siten, että ensin leikannut valkoisesta paperista suurinpiirtein ympyränmuotoisen palasen (olisikohan halkaisija ollut joku 4-5 cm) ja sitten leikannut ympyrän spiraalimaisesti ulkolaidasta keskelle. Tämän jälkeen lähtenyt keskeltä kieputtamaan spiraalia tiukaksi paketiksi. Kun koko spiraali on kieputettu, niin olen päästänyt sen irti, jolloin paketti löystyy ja samalla ruusu saa hieman kokoa lisää. Sitten olen taitellut reunoja ulospäin ja hakenut ruusulle sellaista muotoa mikä minun silmääni miellyttää. Lopuksi olen vielä käsitellyt reunat punaisella leimavärillä ja liimannut kaksipuoleisella teipillä korttiin kiinni. Katsotaan josko saisin aikaiseksi tehdä tästä selityksestä kuvasarjan noista välivaiheista.

//Eemeli

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti